piątek, 5 lipca 2019

Dlaczego


Dlaczego Pan tak się uparł? Dlaczego? Zakopałam, pogrzebałam na dnie! Tylko czasami podgryzało od środka. Nie rozumie Pan? Nie może Pan rozumieć skoro ja sama tego nie pojmuję! Jak to czego? Życia! Ciągłego balansowania między tym jakim się zostało ulepionym, a tym kim chciałoby się być lub wydaje się kim chciałoby się być… Bo mi wiecznie się wydaje,nic pewnego, trwałego, stałego. O! Przepraszam! Stałe jest moje szarpanie się.Nie widać? To dobrze. Po co ma być widać jak bardzo rozdarta jestem? A Pan mnie zmusza do ekshibicjonizmu emocjonalnego, moralnego. Hmmm  lub też i nie, kwestia spojrzenia.Jak Pan całe życie słyszy, że do niczego się nie nadaje, nic nie osiągnie, to staje się to Pana tożsamością, swoistą legitymacją duszy  I Pan w to wierzy, nawet jeśli się z tym nie zgadza, przeciw temu buntuje i walczy.Z góry zakładając porażkę! Jak to po co walczyć?! Dla higieny psychicznej, dla samej świadomości podjęcia rękawicy.No bo jak to tak się poddać?.Mówi Pan, że to krótsza i łatwiejsza droga do owej porażki.Zapewne, ale wtedy umiera nadzieja, że jednak jakimś cudem porażka ze zwycięstwem miejscem się zamieni. Och!  Niech Pan już nie słucha co mam do powiedzenia. Tylko udaje. Tak będzie łatwiej. Nie wiem czy lepiej, ale łatwiej. Panu ocenić i mnie znowu upchać gdzieś na dnie. Pan zawsze taki niedomyślny i oczekuje odpowiedzi wprost?Nie, nie oskarżam, ja się bronię! Przed otwarciem, obnażeniem, poznaniem. Boję się, że ta kim jestem nie do końca mi się spodoba. Bo wie Pan, chciałoby się umieć być nie trwać .Ta otwartość czyni mnie bezradną wobec Pana wiedzy o mnie. Panu ta wiedza zbędna a mnie wiedza, że ową wiedzę Pan posiada - uwiera. Bo coraz bardziej czuję się naga. Klęska! Dokonał Pan gwałtu na mojej duszy a świat trwa i goni. I Pan ma się świetnie. Gdyby Pan zagłębił się w tę głębinę poczułby szlam na ustach. Na cóż więc kalać smak truskawek ze śmietaną? A gdy jednak natrętna myśl głowę Panu zaprzątnie by go skosztować…Czyż nie lepiej udać głuchego co ślepca prowadzi?Ja?  Ja tylko drogi pogubiłam a Pan tak ładnie pyta. Choć znam Pana całe życie od trzech dni…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kobieta

 Jeśli spotkasz na swej drodze kobietę po przejściach nie oczekuj, że będzie łatwa. Taka  kobieta  nie ufa każdemu słowu. Ona nauczyła się s...